Zamieszczone przez piramida
Skoda Octavia RS: diesel też może dawać sporo frajdy
Zwiń
X
-
Skoda Octavia RS: diesel też może dawać sporo frajdy
TDI nie wywołuje sportowych skojarzeń, ma za to duży moment i potrafi być oszczędne
Czasy, kiedy diesle kojarzyły się z zawalidrogami, spod maski których wydobywał się drażniący ucho klekot, a z rury wydechowej – chmura sadzy, dawno odeszły w niepamięć. Teraz za sprawą turbodoładowania, wtrysku bezpośredniego oraz filtra cząstek stałych silniki wysokoprężne stały się nie tylko dynamiczne, lecz także zaczęto je stosować w sporcie samochodowym. Może nie na dużą skalę, ale mają tam swoje miejsce.
Podobnie jest z instalowanym w Octavii drugiej generacji silnikiem TDI, którego 170-konna wersja napędza usportowionego RS-a. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h okazuje się bardzo dobre (gorsze o zaledwie 1,1 s niż w 200-konnej odmianie benzynowej) i wynosi 8,4 s.
Także elastyczność stanowi mocną stronę silnika, gdyż duży maksymalny moment obrotowy (350 Nm) uzyskuje się już od 1750 obr./min. Niestety, zakres obrotów użytecznych jest typowy dla diesli, a to powoduje, że po przekroczeniu 4000 obr./min kończy się „ciąg” silnika i konieczna staje się zmiana biegu na wyższy.
Na szczęście w tym modelu zamontowano „automat”, który w odpowiednim momencie dokonuje zmiany przełożeń. Co ciekawe, zastosowanie przekładni DSG nie odbiło się negatywnie na przyspieszeniu (w stosunku do manualnej skrzyni biegów). Owszem, zużycie paliwa jest wyższe o 0,3 l/100 km, ale jeśli wziąć pod uwagę wygodę prowadzenia samochodu, nie ma to istotnego znaczenia w codziennej eksploatacji.
Zwłaszcza gdy przyrównamy ten wynik do średniego zużycia paliwa uzyskiwanego przez sportową odmianę benzynową. Niestety, niskie spalanie może się jednak okazać niewystarczająco przekonywające dla fanów GTI, szczególnie że dźwięk wydobywający się spod maski po maksymalnym wciśnięciu gazu z pewnością do rasowych nie należy.
Radość z jazdy gwarantuje za to obniżone i utwardzone zawieszenie, pozwalające pewnie pokonywać zakręty.
link:
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
-
-
Zamieszczone przez LUKINa szczęście w tym modelu zamontowano „automat”,
ale IMHO na korzyść :wink:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKITeraz za sprawą turbodoładowania, wtrysku bezpośredniego oraz filtra cząstek stałych silniki wysokoprężne stały się nie tylko dynamiczne, lecz także zaczęto je stosować w sporcie samochodowym.Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wocekU mnie ten objaw pojawia się dopiero po przekroczeniu 4500obr
ale niewątpliwie jest o wiele cichszy niż PDprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez wocekU mnie ten objaw pojawia się dopiero po przekroczeniu 4500obr
ale niewątpliwie jest o wiele cichszy niż PDsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz